26 maj, 2008

Jag är stolt fang-banger

Jag har precis fått ett namn på vad jag är , eller ska jag kalla det en diagnos?
Enligt Charlaine Harris "Dead until Dark" så är jag en "fang-banger". Definition? En vampyrgroupie. I boken så har vampyrerna kommit ut ur garderoben och vistas fritt bland människorna, och ja, jag känner att jag delar vissas upphetsning. Sookies största önskan är att få se en vampyr, och om vampyrer var civiliserade varelser som de oftast är i de vampyrböcker jag läser, så skulle jag inte heller tacka nej. Dock så skulle jag inte nöja mig med vilken vampyr som helst, utan jag skulle hålla utkik efter sådana som går under efternamnet Cullen eller har långa tjorviga franska efternamn och franska förnamn på L.
(Lestat de Lioncourt och Louis de Pointe du Lac, någon?)

På tal om vampyrer som missade jag treans nya vamp-serie "Moonlight", fastän jag ställt tre larm på min mobil. Min familj vägrade att masa sig hem i tid och jag satt fast ute i naturen när jag egentligen borde suttit framför tv:n. Undra om det går repris?

("Moonlight" och "Twilight" har många likheter, förutom namnet. Båda två handlar om en vampyr som skyddar människor - fast Edward har väl inte direkt det som kall, men han dricker inte människoblod - och blir förälskad i en människa. Det sista påminner i sig väldigt mycket om Queen of the Damned-filmen och min nuvarande bok, Dead until Dark.)

1 kommentar:

Jenniefer Andersson sa...

Själv tycker jag bättre om Moonlight än Twilight, som det är idag.. Men det är nog för att ALLA har fått Twilight-feber och då blir jag anti-anti-anti! Innan tyckte jag om Twilight...

Undrar om det finns en klubb för fangbangers att gå med i...