08 maj, 2008

TWILIGHT TRAILER!

AH! Twilight-teaser/trailern är ute och jag är helt till mig fastän jag hatar filmatiseringen i för väg av hela mitt hjärta.

Minus:

  • Robert är inte Edward.
  • Varför flyger de?
  • Varför väser Emmett och är irriterad på att Edward håller på med Bella. Emmett tycker ju att det är "roligt" att ha en människa runt omkring och Emmett är inte direkt personen som skulle oroa sig för någonting. Jag är rädd för att de har gjort honom till en hård macho-kille.
  • Jag stör mig faktiskt lite på den lilla dialog man får se i filmen. Någonting känns inte rätt. Antagligen så kanske det bara är att jag är så fast vid att de ska ha "hur länge har du varit 17 år"-diskussionen i en bil.

Plus;

  • Jag är inte så irriterad på Robert som jag trodde att jag skulle bli.
  • Jag älskar parkeringsscenen; när hon tittar bakåt och ser honom och sen när han stoppar bilen så smälter lite av mitt "Hata-Twilight-filmen"-försvar.

2 kommentarer:

Calliope sa...

Aah! Hur har jag kunnat missa att de lagt ut trailern?? Tur att du finns och kan upplysa mig. Tycker att den ser rätt ok ut, även om Edward aldrig kan bli lika fin som han är i mitt eget huvud :)
Verkar som den har premiär på min födelsedag, dessutom...

Anonym sa...

Åh, gud! Hit kommer jag ju att komma tillbaka igen, det ser jag ju. :-D Du uttrycker min Twilight-obession bättre än jag själv. :-) Har samma sjuka hatkärlek till filmen, förstår preeeciiis vad du menar.
Gud, vad långt det är kvar till augusti också! Det tänker jag ungefär 40 gånger om dagen.